shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️10 راه برای اینکه مک بوک شما عمر بیشتری داشته باشد

آیا می خواهید مطمئن شوید که مک بوک شما تا بیشترین زمان ممکن، دوام بیاورد؟ ما در مورد تمام کارهایی که می تواند به عمر طولانی تر مک بوک شما کمک کند، صحبت خواهیم کرد که شامل دستورالعمل هایی در مورد مراقبت از باتری، شاسی و نرم افزار است.

10راهبرایاینکهمکبوکشماعمربیشتریداشتهباشد

آشنایی با 10 راه برای استفاده طولانی مدت از مک بوک



مک بوک ها گران هستند و بسیاری از مردم آنها را به عنوان سرمایه گذاری در زندگی کاری و اجتماعی خود خریداری می کنند زیرا آنها به طور متوسط، بیشتر از سایر لپ تاپ ها دوام می آورند. البته زمانی که به درستی از آنها مراقبت کنید. اگر جزء کاربرانی هستید که اخیراً یک مک اپل خریده‌اید و می‌خواهید تا جاییکه ممکن است برای شما کار کند، استفاده از مطالب درج شده در این پست میتواند برای شما مناسب باشد.

ما در مورد تمام کارهایی که می تواند به عمر طولانی تر مک بوک شما کمک کند، صحبت خواهیم کرد که شامل دستورالعمل هایی در مورد مراقبت از باتری، شاسی و نرم افزار است.

 

مشاهده قیمت و خرید مک بوک پرو

 

 

مهمترین راهکارهای افزایش طول عمر مک بوک چیست؟

1.بودجه خرید خود را به حداکثر برسانید

با گذشت زمان، نرم افزاری که روی رایانه خود اجرا می کنید (از سیستم عامل آن گرفته تا نرم افزار شخص ثالثی که دانلود می کنید) حجیم تر می شود و فضای بیشتری از دیسک را اشغال می کند. این بدان معناست که همان برنامه‌هایی که برای مثال امروز 2 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارند، چند سال دیگر بین 2.5 تا 3 گیگابایت فضا اشغال خواهند کرد. در نتیجه، فضای دیسک محدود در لپ‌تاپ شما برای همان نرم‌افزار، کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شود و عملکرد آن را کندتر می‌کند.

یک راه خوب برای محافظت از مک بوک در آینده، حداکثر کردن بودجه و دریافت نسخه با فضای ذخیره سازی و رم بیشتر است. این موضوع ممکن است در زمان یک تصمیم سخت و دردناک باشد، زیرا RAM و SSD اضافی در Mac هزینه زیادی دارد اما کمتر از خرید یک مک جدید در چند سال بعد است.

ارزیابی میزان RAM مورد نیازتان بسیار مهم است، زیرا با اینکه می‌توانید هاردهای اکسترنال را برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی بیشتر به سرعت و راحتی خریداری کنید اما ارتقای RAM در مک‌های جدید سخت و گران است.

 

 

 

2.از محافظ ها استفاده کنید

هنگامی که مک بوک خود را همراه خود دارید، با محافظت از شاسی آن شروع کنید. برای اینکار به سه ​​بخش اصلی باید توجه کرد: شاسی، صفحه نمایش و صفحه کلید:

  • برای شاسی، قاب‌های محکم بگیرید و از کیف استفاده کنیدبه جای کیف معمولی نرم، از کیف های محکم و زمخت مانند برندNACUWA  استفاده کنید تا از حداکثر آسیب محافظت کنید.
  • برای محافظت از صفحه نمایش در برابر خط و خش، از یک محافظ صفحه نمایش استفاده کنید.
  • در نهایت، برای صفحه کلید، یک کاور صفحه کلید بگیرید که بتواند به جلوگیری از خراشیدگی و آسیب به کلیدهای شما کمک کند.

حفاظت فیزیکی مهمترین جنبه برای ماندگاری بیشتر مک بوک است. لیست کارهایی که می توانید برای اطمینان از محافظت فیزیکی مک بوک خود انجام دهید طولانی و غیر جامع است. هر کاری که فکر می کنید لپ تاپ را از آسیب فیزیکی محافظت می کند، آن را انجام دهید.

 

 

3.در زمان مدیریت مک بوک با احتیاط برخورد کنید

قاب های محکم و کیف های غیر منعطف و سخت، به این معنی نیست که مک بوک شما آسیب نمی بیند. همچنین مهم است که هنگام جابجایی آن احتیاط کنید، زیرا بی توجهی در حمل و نقل، به مرور زمان بر فرسودگی و پارگی آن می افزاید.

به عنوان مثال، باز کردن سریع و شدید درب آن ممکن است فوراً به مک بوک آسیب نرساند، اما انجام آن به عنوان یک عادت می تواند به تدریج منجر به شل شدن لولاهای آن شود. بستن بیش از حد سریع یا با قدرت درب نیز می تواند منجر به شل شدن لولاهای مک بوک شود. در این حالت، درب مک بوک در حالتی که دوست دارید قرار نمیگیرد و کار بر روی لپ تاپ، غیر ممکن میشود.

نکته کلی این است که همیشه با مک بوک خود با احتیاط کار کنید. این احتیاط، شامل دور نگه داشتن مک بوک از مکان هایی میشود که احتمال آسیب دیدن یا خیس شدن آن وجود دارد (مانند گذاشتن آن در کنار نوشیدنی یا لبه میز)

 

 

10 راهکار برای افزایش طول عمر مک بوک

 

 

4.از باتری، بصورت هوشمندانه استفاده کنید

مک بوک ها باتری های بسیار خوبی دارند و اگر به درستی از آنها استفاده کنید، به راحتی می توانند بیش از پنج سال دوام بیاورند. ترفند این است که مک بوک خود را همیشه بین 30 تا 80 درصد شارژ نگه دارید. به این معنی که برخلاف تصور رایج، نباید اجازه دهید باتری کاملا خالی شود یا همیشه آن را به برق متصل نگه دارید. این تکنیک باتری کمتری مصرف می کند، تعداد چرخه آن را کم نگه می دارد و مهمتر از همه ظرفیت شارژ باتری را بالا نگه می دارد. به طور کلی، هرچه تعداد چرخه کمتر باشد، باتری سالم تر باقی می ماند.

با توجه به اینکه سالم نگه داشتن باتری به طور قابل توجهی بر طول عمر مک بوک شما تأثیر می گذارد، سعی کنید راهکارهای بیشتری برای بهبود عمر باتری مک بوک خود بیابید: مانند استفاده از Safari به جای Google Chrome و بهینه سازی تنظیمات باتری.

 

 

5.زمانی که باتری فرسوده شد، آنرا تعویض کنید

یکی دیگر از مواردی که به اندازه زیادی مهم است، دانستن زمان تعویض باتری است. حتی اگر تعداد چرخه را کم نگه دارید، باتری در نهایت فرسوده می شود و به مرور زمان ظرفیت شارژ خود را از دست می دهد. هر چند که این موضوع، در مقایسه با باتری هایی که در اغلب برندها استفاده می شوند، بسیار کندتر باشد.

هر از گاهی (مثلاً هر شش تا هشت ماه)، به حداکثر تعداد چرخه هایی که اپل برای مک بوک شما طراحی کرده است نگاه کرده و چرخه ها را بررسی کنید. هنگامی که مک بوک شما به این تعداد رسید، باتری را تعویض کنید. این تضمین می کند که مک بوک شما هم از نظر باتری و هم از نظر عمر کلی، ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

 

راهکارهای افزایش ماندگاری مک بوک اپل

 

 

6.مک بوک خود را بطور منظم تمیز کنید

تمیز کردن منظم، این اطمینان را ایجاد می کند که مک بوک شما به شکل عمیقی کثیف نشده و در نتیجه، پاک کردن آن به سختی انجام نمیشود. بنابراین پاک کردن آن، منجر به آسیب (خراش و لکه های دائمی) نمیشود.

در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید دنبال کنید:

  • شاسی مک بوک خود را با استفاده از یک پارچه میکروفیبر و ایزوپروپیل الکل پاک کنید. تکیه گاه کف دست، درب و پایه را تمیز کنید.
  • به همین ترتیب، با محلول بدون الکل، صفحه نمایش را تمیز کنید.
  • صفحه کلید را نیز با دستمال های الکلی کمی خشک شده به آرامی تمیز کنید.

برای دستورالعمل های دقیق در مورد تمیز کردن، راهنمای تمیز کردن مک بوک ما را بخوانید.

فرآیند تمیز کردن، برای سخت افزار داخلی نیز لازم است. البته تمیز کردن قطعات داخلی ممکن است دشوار باشد و بهتر است مک بوک خود را سالی یک بار (یا زودتر، بسته به میزان گرد و غباری که مک بوک شما معمولاً در معرض آن قرار دارد) نزد یک تکنسین متخصص برده و فضای داخل آن را سرویس کنید.

 

 

7.درگاه های ورودی را همیشه سرویس کنید

پورت های مک بوک شما نیاز به مراقبت جداگانه دارند و اگر به خوبی از آنها مراقبت کنید، می توانید طول عمر لپ تاپ را افزایش دهید. اگر پورتها بیش از حد به گرد و غبار آلوده شوند، اغلب به درستی عمل نمی کنند. برای تمیز کردن آنها، هر چند وقت یکبار آنها را به آرامی مسواک بزنید. فقط باید مراقب باشید به هیچ یک از کانکتورهای داخل آسیب نرسانید.

در بحث های مربوط به تبادل نظر اپل، برخی از کاربران مناطق مرطوب از زنگ زدگی پورت های مک بوک خود شکایت کرده اند. سیم دستگاه ها را با احتیاط از پریز جدا کنید و به سلامت سیمی که در مک بوک قرار می دهید، نگاه کنید. مورد بدتر این است که یک کابل زنگ زده می تواند به طور دائم به پورت های مک بوک شما آسیب برساند و مانع از کار دائمی آنها شود.

محافظ های سیلیکونی مخصوص، برای جلوگیری از زنگ زدگی، گرد و غبار و مشکلات رطوبت مناسب هستند. می‌توانید وقتی از پورتها استفاده نمی‌کنید، این محافظ را به پورت‌های مک‌بوک خود وصل کرده و از نفوذ گرد و غبار به داخل آن جلوگیری کنید. برای استفاده از آن‌ها،زمانی که مجبورید کابل‌ها را وصل می کنید، آن‌ها را بردارید و زمانی که لپ‌تاپ در حالت بیکار است، دوباره آن‌ها را در پورت قرار دهید.

 

 

10 ways to make your MacBook last longer

 

 

8.از آداپتور برق خود محافظت کنید

آداپتور برق مک بوک شما گران بوده و به اندازه خود لپ تاپ ظریف است. بنابراین برای اینکه مطمئن شوید که از آسیب دیدن آداپتور جلوگیری میکنید، علاوه بر اینکه کار کردن با احتیاط به شما پیشنهاد میشود، می‌توانید یک کیسه محافظ نیز برای آن تهیه نمایید.

در کنار آداپتور باید مراقب کابل هم باشید زیرا اگر آسیب ببیند یا فرسوده شود، سرعت شارژ را کاهش داده، خطرناک می شود و حتی در موارد بدتر ممکن است بشکند. از طرفی، خرید آداپتورهای جدید از اپل، حدود 80 دلار برای این آداپتورهای MagSafe هزینه دارد، بنابراین بهتر است با دقت از آنها استفاده کنید.

همچنین شما می توانید این کابل ها را با قرار دادن آنها در لوله های محافظ منعطف، محافظت کنید .


 

 

9.از بکارگیری شارژرهای غیر اصل شخص ثالث، خودداری کنید

یکی دیگر از نکات کلیدی برای ماندگاری طولانی مک بوک، شارژ آن با شارژرهای رسمی و اورجینال Apple است. شارژرهای شخص ثالث اغلب ناامن هستند و دلیل آن به شرح زیر است:

  • آنها فاقد سخت افزار امنیتی هستند که اپل در شارژرهای خود نصب می کند.
  • هنگامی که مک بوک شما متصل هستند، سرعت مک بوک را کاهش می دهند.
  • آنها می توانند خطر آتش گرفتن یا جرقه زدن را افزایش دهند، زیرا به کیفیت آداپتورهای اصلی که اپل با مک بوک می فروشد، نیستند.

اگر شارژر اصلی را خراب کردید یا آن را گم کردید، مطمئن شوید که شارژر رسمی را که اپل می‌فروشد تهیه میکنید، یا سعی کنید یک شارژر دست دوم پیدا کنید که شارژر اصلی اپل باشد.

 

 

یکی از راهکارهای مناسب برای ماندگاری مک بوک، استفاده از شارژر اورجینال است

 

 

10.مشکلات مک بوک خود را نادیده نگیرید

آخرین دستور مخفی برای دوام بیشتر یک مک بوک، که اهمیت کمی ندارد، این است که هیچ یک از مشکلاتی را که پیش می‌آید، نادیده و کم اهمیت نگیرید و اگر مشکلی در مک شما وجود دارد، بلافاصله آن را عیب یابی و رفع کنید.

اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، فوراً با مراکز پشتیبانی اپل تماس بگیرید. هرچه بیشتر اجازه دهید مشکلات در مک بوک شما باقی بماند، احتمال آسیب غیرقابل برگشت یا نیاز به تعمیر پر هزینه تر، بیشتر می شود.

 

 

مشاهده قیمت و خرید مک بوک ایر

 

 

کلید اصلی طول عمر مک بوک شما، ثبات در مراقبت است

اگر عادات درستی را در خودتان ایجاد کنید و اقداماتی را که در بالا ذکر کردیم انجام دهید، مطمئناً بیشترین بهره را در دراز مدت، از مک بوک خود خواهید برد. این راه به دو بخش تفکیک میشود: مراقبت دائمی از مک بوک، و جدی گرفتن مسائل ایجاد شده برای آن.

از روز اول با راه اندازی درست مک بوک خود شروع کنید و اطمینان حاصل کنید که فعال‌سازی پوشش خدمات و پشتیبانی برای دسترسی به گارانتی به درستی انجام گرفته است تا در صورت نیاز بتوانید از آن کمک بگیرید.

امیدواریم مواردی را که توصیه کرده و مورد بحث قرار دایم، مورد پسند شما قرار گرفته باشد. اگر سوالی در این رابطه دارید میتوانید با فروشگاه پارسان می، تماس گرفته و آن را مطرح کنید. همچنین میتوانید با مراجعه به این فروشگاه، قیمت مک را مشاهده نمایید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

مک بوک چیست؟

تفاوت مک بوک با لپ تاپ

بهترین مک بوک در سال 2023 - کدام مدل را بخریم؟

نحوه بررسی اصل یا تقلبی بودن مک بوک پرو

راهنمای پیدا کردن مک بوک گم شده یا سرقت شده با Find My

چگونه مشخصات مک بوک را بفهمیم؟

چگونه از باتری مک‌بوک مراقبت کنیم؟

12 نکته مهم در تنظیمات مک جدید (بعد از راه اندازی اولیه)

شناسایی و معرفی انواع پورت در مک اپل

آموزش آپدیت کردن سیستم عامل مک

 

 

 

 

گردآوری: پارسان می